یك فعال حوزه كسب وكارهای نوپا:

برای تبلیغات كسب وكارهای نوپا شرط گذاشتند!

برای تبلیغات كسب وكارهای نوپا شرط گذاشتند! كارا پیام: یك فعال حوزه استارت آپ ها با اشاره به موانع پیش روی توسعه این كسب وكارهای نوپا از محدودیت های مالی و تبلیغاتی بعنوان اصلی ترین این موانع نام برد.


عاطفه نمازی - فعال حوزه كسب وكارهای نوپا - در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه حدود پنج سال است كه به تاسیس یك كسب وكار اینترنتی نوپا اقدام كرده است، اظهار نمود: در این مدت كه زمان كمی هم نیست، اما شركت ما به علت محدودیت های مالی عملا نتوانسته است مورد بهره برداری كامل قرار بگیرد، در صورتی كه این شركت بر پایه یك ایده بسیار خلاقانه شكل گرفته است. خیلی از شركت های مشابه هم وضعشان به همین ترتیب است و مهمترین مانع برای توسعه كارشان هم معمولا محدودیت های مالی است.
وی در توضیح علل مختلف كه بر سر راه توسعه استارت آپ ها تولید مانع می كنند، افزود: هزینه راه اندازی یك استارت آپ در ابتدای كار بسیار برای صاحبان آن سنگین است. پس از آن هم از طرفی دیگر هزینه تبلیغات برای كسب وكارهای نوپا بسیار سنگین است، چراكه تبلیغات در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دولت در این حوزه می تواند با حمایت های مالی خود به استارت آپ ها كمك نماید.
این فعال حوزه كسب وكارهای نوپا با طرح ایده مشاركت دولت و استارت آپ های خرد، اظهار نمود: خیلی از شركت های بزرگ برای پشتیبانی از استارت آپ های خرد و نوپا همیشه اعلام آمادگی می كنند كه البته برخی اوقات اشكالاتی هم در آن به وجود می آید. مثلا در بعضی مواقع ممكن است برخی ایده آل های این استارت آپ ها اصطلاحا دزدیده شود، در حالیكه دولت می تواند خود وارد شود و با انجام سرمایه گذاری و بعنوان یك شریك تجاری با استارت آپ ها همكاری كند و در سود و زیان آنها شریك شوند.
نمازی با گلایه از عدم توجه استارت آپ ها در زمینه های تبلیغاتی و عمومی، بیان كرد: برخی اقدامات برای تبلیغات مجانی در نهادهای رسانه ای عمومی عنوان شد، اما آنها شرط گذاشتند كه استارت آپ ها باید 10 نفر بیمه را تحت پوشش قرار دهد تا بتواند تبلیغات مجانی انجام دهد، اما مساله ما این است كه اگر یك استارت آپی 10 نفر بیمه داشته باشد، دیگر نیازی به تبلیغات ندارد، چون كه آن كسب وكار توانسته به اندازه كافی بالغ شود، ضمن اینكه همان گونه كه می دانیم شركت های نرم افزاری اساسا نیازی به نیروی انسانی بالایی ندارند.
وی با بیان این كه كسب وكارهای نوپا باید در اولویت برنامه های حمایتی قرار بگیرند، اظهار نمود: بارها مشاهده كرده ام كه بعضی از كسب وكارهای نوپا تا پای امضای قرارداد، به خصوص برای طراحی اپلیكیشن هم می روند، اما در نهایت چون می بینند كه لحاظ تبلیغاتی كاری از پیش نمی برند از بستن قرارداد منصرف می شوند.
این فعال حوزه كسب وكارهای نوپا با بیان این كه در دو سال اخیر استارت آپ های مربوط به اپلیكیشن های موبایلی بسیار رشد یافته اند، اظهار داشت: این اپلیكیشن ها گاها ایده های بسیار جالبی را هم دنبال می كنند، اما درنهایت به علت ناشناخته ماندن از گردونه رقابت و بقاء حذف می شوند.



1396/10/29
19:11:32
5.0 / 5
5237
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان