دیجیتال ماركتینگ با هشتگ اینستاگرام

دیجیتال ماركتینگ با هشتگ اینستاگرام به گزارش كارا پیام جستجوی هشتگ چطور می تواند بازاریابی محتوای برند شما را توسعه بدهد؟ اهمیت هشتگ در شبكه های اجتماعی اینستاگرام چیست؟



چطور می توانیم از هشتگ اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات استفاده نمائیم ؟
با درك این مطلب، بهتر دلیل اهمیت بالای جستجوی هشتگ را متوجه خواهید شد. كلمه كلیدی و هشتگ، بسته به پلتفرمی كه مشغول فعالیت در آن هستید، دارای اشتراك های فراوانی هستند و بخشی مهم از هر استراتژی دیجیتال ماركتینگ به شمار می روند.
تولید محتوای مناسب نخستین قدم است. پس از آن، باید مخاطبانی را برای این مطلب پیدا كنید. البته هر مخاطبی مد نظر ما نیست و باید كاربر صحیح را به سمت خود جذب نماییم. به عبارتی رسیدن مطلب شما به سمع و نظر هر خواننده ای، بدون این كه ارتباطی بین نیازهای آنها و فعالیت های شما وجود داشته باشد، سودمند نخواهد بود. با ویرلن همراه باشید:
بر اساس یك بررسی، پست های دارای ۹ هشتگ، در مقایسه با پست هایی كه فقط ۱ هشتگ برایشان قرار داده شده است، نزدیك به دو و نیم برابر عملكرد بهتری در جذب مخاطب دارند. در نتیجه عدم استفاده از هشتگ، هیچ گاه یك گزینه نیست و باید تنبلی را كنار گذاشت! حال هر چه تعداد و كیفیت هشتگ های مورد استفاده افزایش پیدا كند، میزان تاثیرگذاری پست ها نیز بالاتر خواهد رفت.
همیشه به دنبال جستجوی هشتگ و استفاده از موارد موجود نیستیم و در بعضی شرایط، باید موارد جدیدی ایجاد نماییم. به لطف آنها، به ایده های جدیدتری به منظور تولید محتوا دست پیدا خواهید كرد. اگر تا امروز استفاده از آنها را پشت گوش انداخته و هنوز به دید خوبی درباره جستجوی هشتگ دست پیدا نكرده اید، در ادامه اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار خواهیم داد. به لطف آنها می توانید استراتژی موفقی برای خود ترسیم كنید.
هشتگ ها چگونه كار می كنند؟
ابتدا بهتر است چیستی هشتگ را مورد بررسی قرار بدهیم. آنها در واقع شاخص هایی هستند كه در شبكه های اجتماعی، به منظور دسته بندی كردن محتواها و پست ها مورد استفاده قرار می گیرند. همانند كلمه كلیدی در دنیای وب و مبحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، هشتگ ها، عبارت ها یا كلمه هایی هستند كه كاربران از آنها برای رسیدن به كسب و كار شما استفاده می نمایند.
در اینستاگرام هشتگ ها پروسه یافتن و رسیدن به محتواهای مورد نظر را آسان می كنند. امروز می توان در توضیحات پروفایل خود در بخش بیوگرافی نیز از هشتگ بهره برد و كاربران جستجوكننده آنها را به سمت خود سوق داد.
یكی از قابلیت های مهم اینستاگرام، امكان فالو كردن هشتگ ها درست همانند صفحه ها است. به این ترتیب، هر پستی كه دارای یك هشتگ مشخص باشد، به كاربران دنبال كننده آن نمایش داده خواهد شد، گویا آنها توسط یك حساب كاربری واحد انتشار یافته اند. البته در مقایسه با حساب های كاربری، متقاعد كردن كاربران به دنبال كردن یك هشتگ به مراتب سخت تر است. كاربران می توانند بجای دنبال كردن صفحه یا صفحه های شما، هشتگ ها را دنبال كرده و به مجموعه ای نامحدود از پست ها دسترسی داشته باشند.

ممكن است به نظر، انتخاب و استفاده از هشتگ های پرجستجوتر، دارای فالوورهای بیشتر و حجم محتوای بالاتر، بهترین ایده ممكن باشد، همانند همانند كلمه های كلیدی، با انتخاب موارد دارای رقابت بیشتر، عرصه را برای فعالیت خود تنگ خواهید كرد. در مطلب یافتن كلمه كلیدی مناسب برای تولید محتوا نیز عنوان كردیم نباید شروع كار را بر اساس كلمه های كلیدی دارای رقابت زیاد و حجم جستجوی بالا قرار داد. در عوض، در بدو فعالیت از عبارت های كلیدی همچنان محبوب اما با حجم كمتر بهره ببرید. بهترین روش، دستیابی به رتبه های خوب در بین هشتگ های دارای رقابت و محبوبیت كمتر و سپس پیشرفت از آنجا است.
در صفحه یك هشتگ دارای ۱۰ میلیون پست، طی سه دقیقه، محتوای شما از ۹ مورد جدید و تازه انتشار یافته به رتبه های پایین تر و قدیمی خواهد رفت. در نتیجه زمان زیادی برای جلب توجه در اختیار ندارید.
بدین سبب حتما ابتدا مقاله ۵ اشتباه حین فعالیت در اینستاگرام را بخوانید.
در نهایت باید بین تعداد پست ها و تعداد فالوورها و جستحوكنندگان یك هشتگ مشخص ارتباط برقرار كرد تا به یك نتیجه صحیح رسید. بعنوان نمونه، امكان دارد تعداد كاربران مشاهده كننده پست شما طی ۳ دقیقه در صفحه یك هشتگ خاص، از تعداد بینندگان پستی در صفحه هشتگی دیگر طی ۳۰ دقیقه بیشتر باشد. با این وجود، در ابتدا باید كار را با موارد دارای پست و محبوبیت كمتر شروع كرد.
انواع هشتگ هشتگ برند: این نوع برای ارتقای برند یا نام خود مورد استفاده قرار می گیرد. بعنوان نمونه، ویرلن می تواند در همه پست های خود در شبكه های اجتماعی پشتیبانی كننده از هشتگ، فارغ از نوع محتوا، علاوه بر نوشتن تگ های در رابطه با هر پست، #ویرلن را نیز قرار بدهد. هشتگ كمپین: آنها در فعالیت های موقتی كاربرد دارند و قرار نیست برای همیشه، بوسیله آنها كاربرانی را به سمت خود جذب كنید. با این وجود طی یك بازه زمانی مشخص و حین برگزاری یك كمپین خاص، به شما كمك می كنند مخاطبانی برای خود دست و پا كنید. بعنوان نمونه، یك فروشگاه می تواند #تخفیف_ویژه_بهار_۱۳۹۸ را در پست های مربوط به این كمپین استفاده نماید. هشتگ رویداد: این نوع به منظور قرار دادن خود در معرض دید یك سری كاربر خاص استفاده می شود. همانند كمپین ها، برای رویدادها نیز استفاده از هشتگی خاص، تعجبی نیست. هشتگ موقعیت: آنها می توانند به محل قرارگیری شعبه فیزیكی شما، محل برگزارش رویداد یا هر موقعیت جغرافیایی دیگری كه به صورتی به پست مربوط می شوند، اشاره كنند. هشتگ صنعتی: كاربرد این نوع از روی نام آن واضح است. آنها كاربران فعال در صنعت و زمینه كاری شما را به سمتتان هدایت خواهند كرد. این نوع تگ نیز مخاطبان خاصی را نشانه می رود.
موارد نام برده تنها انواع تگ ها نبوده و می توان فهرست را باز هم گسترش داد. بعنوان نمونه، امكان دارد عبارتی، برمبنای یك فیلم یا كتاب معروف، بر سر زبان ها افتاده باشد و بنا بر این كاربران به جستجوی آنها مجاب شوند. البته، استفاده از تگ های نامرتبط هیچ گاه عملی حرفه ای نیست، اما در بعضی شرایط برای دریافت ترافیك، موثر خواهد بود.
جستجوی هشتگ
اما چطور می توان به جستجوی هشتگ پرداخت؟ ابتدا باید به هشتگ های پیشنهاد شده توسط خود اینستاگرام توجه كرد. البته در این شرایط، احتمال دریافت تگی بیش از اندازه عمومی و در ادامه همپوشانی مخاطبان بالا می رود. این روش، در صورت تمایل به یافته شدن توسط عموم كاربران مناسب بوده و به منظور بازاریابی برای مخاطبانی مشخص كارآمد نیست.
یكی از روش های بسیار عالی به منظور كسب موفقیت در هر زمینه ای همچون یافتن هشتگ مناسب جهت استفاده از پست های خود، ارزیابی نحوه فعالیت رقبا و بخصوص بهترین ها در یك حوزه كاری مشخص است. با این كار، به هشتگ های موفق پی خواهید برد.
تعداد زیادی وب اپلیكیشن و نرم افزار موبایل نیز با هدف تسهیل جستجوی هشتگ توسعه پیدا كرده اند. مزیت اصلی استفاده از آنها، ارائه اطلاعاتی درباره میزان محبوبیت، میزان جستجو، تعداد فالوورها و تعداد پست های هر هشتگ است. بدین سان می توان بین موارد مختلف مقایسه انجام داد. شاید از نظر شما، #خرید_اتومبیل بهترین هشتگ باشد، اما پس از بررسی، به مفیدتر بودن #خرید_خودرو پی ببرید! این نرم افزارها می توانند بسته به تگ هایی كه در ذهن داشته و درباره آنها جستجو انجام داده اید، مواردی را به شما پیشنهاد كنند.
دنبال كردن هشتگ هایی كه در صفحه های متعلق به بهترین ها در هر حوزه كاری مورد استفاده قرار می گیرند، برای پی بردن به داغ ترین موضوعات روز و یافتن مسیری به منظور تولید محتوا و پست گذاری در شبكه های اجتماعی بسیار مفید می باشد. اگر شما دارای كسب و كار كوچكی هستید، تنها با ورود به حوزه های كاری فعال و محبوب به سرعت پیشرفت خواهید كرد.
پیاده سازی
یافتن تگ های مناسب نخستین قدم محسوب می شود. مرحله بعد، مربوط به یادگیری زمان و نحوه استفاده از آنها است. همین طور باید تعداد مشخصی را جهت استفاده تعیین كنید. در شبكه اجتماعی فیسبوك و توییتر با تولید اسپم بوسیله استفاده بیش از اندازه از هشتگ ها مبارزه می شود. نمی توان عددی را به صورت دقیق بعنوان سقف تعداد تگ های جهت استفاده در یك پست یا برای یك صفحه طی مدت زمانی مشخص تعیین كرد، چونكه بسته به نوع پست، امكان دارد به تعداد متفاوتی نیاز باشد. در هر صورت نباید فراموش كرد اینستاگرام اجازه استفاده از بیشتر از ۳۰ هشتگ در هر پست را به كاربران نمی دهد.

هر چه یك برند بزرگتر باشد، نیاز كمتری به گنجاندن تعداد زیادی تگ داخل پست های خود در شبكه های اجتماعی خواهد داشت. به تصویری بالا، بعنوان تصویری از یك پست نایكی در اینستاگرام توجه كنید. در اینجا از سه هشتگ، شامل یك تگ به صفحه یك فرد و دو تگ با اشاره به نام دو فیلم استفاده شده است.
برندهای كوچكتر، برای پیشرفت، نیاز بیشتری به دیده شدن در شبكه های اجتماعی دارند، بنا بر این استراتژی نایكی به منظور تمیز نگه داشتن پست های خود با استفاده از پایین ترین میزان هشتگ ممكن، برای آنها جوابگو نیست!
یكی دیگری از نكاتی كه حین استفاده از هشتگ ها باید مد نظر قرار بدهید، تغییر ترتیب آنها از یك پست به پستی دیگر است. همانند گوگل، اینستاگرام نیز از كپی كاری متنفر است، بنا بر این كپی كردن دسته ای از تگ ها و استفاده از آنها در تمامی پست ها به یك شكل ایده خوبی نیست.
فراموش نكنید درباره هشتگ های تازه ایجاد شده، فقط زمان نشانگر كارایی یا بی مصرف بودن آنها است. بهترین روش در ابتدای كار، استفاده از تگ های كمتر در عین افزایش تعداد پست ها است. بدین سان به صورت مستمر فعال بوده و در نهایت نیز به بهترین هشتگ ها پی خواهید برد.
اهمیت زمان بندی را نیز نباید فراموش كنید. ایجاد پست در زمان هایی كه بیشتر در معرض دید كاربران قرار می گیرند، میزان درگیر شدن كاربران با آنها را افزایش خواهد داد. هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرید، الگوریتم اینستاگرام، شما را بهتر به سمع و نظر كاربران دنبال كننده صفحه شما خواهد رساند. همانطور كه می دانید، از سال ها قبل، ترتیب پست ها در فید اینستاگرام دیگر برمبنای زمان نیست و طبق چندین معیار همچون میزان ارتباط شما با یك صفحه مشخص می شود.
هشتگ ها منحصر به پست های فید نبوده و باید از آنها در بیوگرافی، استوری ها و حتی كامنت ها نیز استفاده كنید. امكان مخفی كردن آنها حین استفاده در بخش نظرات پست های فید وجود دارد، بنا بر این سبب بهم ریختگی تركیب پست نخواهند شد.
الگوریتم های اینستاگرام، خیلی منطقی و عادلانه طراحی شده اند! اگر پست های شما دارای محبوبیت بالایی باشند، پس از جستجو شدن، رتبه های بهتری به دست آورده و بالاتر از بقیه نمایش داده خواهند شد. در نهایت كار به جایی خواهد رسید كه پست های شما، تعداد لایك و كامنت بیشتری نسبت به تعداد دنبال كننده های اصلی صفحه به دست خواهند آورد!
برای موفقیت باید بدانیم كه چگونه در اینستاگرام كسب درآمد كنیم؟ و بدانیم استراتژی های مربوط به نحوه كسب موفقیت در آنها، همچون نحوه صحیح جستجوی هشتگ و استفاده از آنها، شدیدا نیازمند آزمون و خطا است، بنا بر این استمرار را فراموش نكنید.
در اختتام سفارش می نماییم جهت مطالعه سایر مقالات آموزشی در حوزه دیجیتال ماركتینگ و سئو به سایت ویرلن virlan.com بازگشت كنید.
2121

1398/06/05
13:24:51
5.0 / 5
87
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان