مدیرعامل شهروند:

عقب ماندگی بودجه ای شهروند در روزهای كرونا برطرف شد

عقب ماندگی بودجه ای شهروند در روزهای كرونا برطرف شد به گزارش كارا پیام امراللهی درباب افزایش فروش در روزهای شیوع كرونا اظهار داشت: در آن ایام حدود 750 میلیارد تومان فروش داشتیم و تمام عقب ماندگی بودجه ای ما برطرف شود.


به گزارش کارا پیام به نقل از مهر، مهدی امراللهی مدیرعامل فروشگاه های شهروند قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه برا ساس برآوردهای آماری ۱۴ میلیون ۲۵۰ هزار مخاطب از اول اسفند تا ۱۵ اردیبهشت از این فروشگاه خرید داشته اند، اظهار داشت: این شرکت در دوران کرونا با وجود تعطیلی کارکنان دولت به مردم خدمات ارائه می دادند و ۳۷ نفر از پرسنل شهروند مبتلا به کرونا شدند که همگی بهبود یافتند. وی با اعلان اینکه شرکت فروشگاه های شهروند از شروع اسفند تا ۱۵ اردیبهشت تنها یک روز تعطیل بوده اند و بیشترین خدمت رسانی را به مردم داشته اند. تصریح کرد: ۸.۵ میلیون متر مربع از فضاهای فروشگاهی دایما ضدعفونی شده است و ۴۰۰ هزار بسته ضدعفونی شدند و ۱.۲ میلیون دستکش به صورت رایگان میان مراجعین توزیع شد. امراللهی افزود: تا قبل از کرونا دو فروشگاه ۲۴ ساعته داشتیم که به ۸ فروشگاه تبدیل گشته و در روز تولد شهروند یعنی ۲۶ اسفند توانستیم به فروش ۲۷ میلیارد تومانی برسیم. مدیرعامل فروشگاه شهروند از تلاش این فروشگاه برای خالی نماندن قفسه های سخن گفت و اظهار داشت: جشنواره اخیر شهروند از ۲۶ خرداد شروع شده و تا دهم خرداد ادامه دارد و محور ما روی کالاهای اساسی است. امراللهی با اعلان اینکه رسالت شهروند تمرکز بر کالاهای اساسی است و تلاش می شود تا نسبت به تامین این کالاها و کاهش قیمت آن اقدام نماییم. اظهار داشت: برای مثال ماکارونی یکی از محصولاتی است که پر مصرف است و بدین جهت سعی کردیم قیمت این محصول ۴۰ درصد کاهش داشته باشد. وی ادامه داد: بر روی قیمت تخم مرغ در این جشنواره، کاهش قیمت ۳۰ درصدی داریم و در حوزه گوشت قرمز هم کاهش قیمت داشته ایم و جلوی هرگونه افزایش قیمت را هم گرفته ایم. وی با تاکید بر تلاش شهروند بر کاهش قیمت به کاهش قیمت مرغ اشاره نمود و گفت: تلاش ما بر این است تا قیمت مرغ در حدود ۱۵ هزار و ۹۷۰ تومان برسد. مدیرعامل فروشگاه های شهروند درباب قیمت چای هم اضافه کرد: قیمت چای هم حدود ۵۰ درصد کاهش قیمت خواهد داشت. همین طور شوینده تا ۲۵ درصد و کاهش داشته و قیمت لبنیات از ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است، و پایین ترین نرخ میان فروشگاههای زنجیره ای را دارند که تا ۲۰ درصد کاهش قیمت دارند. وی درباب عرضه محصولات لوزام خانگی خارجی در این فروشگاه اظهار داشت: خیلی از لوزام خانگی خارجی مستندات واردات قانونی نداشتند و از همین رو با چند تولید کننده داخلی قرارداد بستیم که برندهای معتبری هستند و به تدریج به چرخه توزیع وارد می شوند. وی درباب فروش یکی از فروشگاه های شهروند نیز توضیح داد: هرچند ما با فروش این فروشگاه مخالف بودیم اما سازمان املاک قصد فروش را داشت که خوشبختانه شهردار تهران با این امر مخالفت کردند. امراللهی با اشاره به اینکه برای سال قبل ۲، ۱۵۰ میلیارد تومان فروش را در نظر گرفته بودیم اما ۲، ۳۵۰ میلیارد تومان فروش داشتیم. اظهار داشت: حاشیه سود شهروند به ۱۵ درصد رسیده است. امراللهی درباب افزایش فروش در روزهای شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در آن ایام حدود ۷۵۰ میلیارد تومان فروش داشتیم و تمام عقب ماندگی بودجه ای ما برطرف شود. وی از تعویض ۱۱ یخچال فروشگاه فرسوده آگاهی داد و اظهار داشت: برنامه ریزی شد تا این یخچالها تعویض شود این مساله در حوزه نور و تجهیزات دیگر هم ادامه دارد. مدیرعامل فروشگاه شهروند با اشاره به اینکه سفره مردم در چند وقت اخیر باتوجه به افزایش قیمت کالاها کوچکتر شده است اظهار داشت: برای مثال قیمت ماکارانی در همین سه ماه ۴۰ درصد افزایش داشته است. و ما با روشی که ما پیش گرفتیم و حذف واسطه ها موجب کاهش قیمت محصولات شدیم. ایشان سپس با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم اظهار داشت: از ۱۵ هر ماه تا ۲۸ ام هر ماه فروش روزانه شهروند کاهش می یابد و مجدد از ۲۸ ام هر ماه تا روز ۱۰ ام ماه بعد فروش روزانه بیشتر می شود. فروش پوشاک و برخی اقلام این چنینی کاهش پیدا کرده است و بیشتر فروش شهروند روی اقلام خوراکی است. امراللهی درباب همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی و سرنوشت برنج های تقلبی هم اظهار داشت: شهروند یک اداره کنترل کیفیت دارد که عمده محصولات ارائه شده به صورت مستمر به آنجا فرستاده شده و کیفیتش بررسی می شود. برای مثال در حوزه مرغ و برنج و گوشت و حبوبات در همین چند وقت اخیر با چندین تامین کننده کالا قطع همکاری کردیم. یکی از تامین کننده ها هشتصد میلیون و دیگری یک میلیارد تومان جریمه شدند. امراللهی اضافه کرد: شهروند در آینده نزدیک در هر فروشگاه شهروند یک غرفه ای برای مرجوعی کالا ها در نظر می گیرد تا هر کدام از مشتریان نسبت به هر کدام از محصولات مشکلی داشتند کالا را مرجوع کنند. وی در پاسخ به این پرسش که قبل از این قرار بود که فروشگاه های شهروند در سایر شهرها هم راه اندازی شوند و نسبت به این مساله گلایه هایی مطرح شده بود و گفته می شد این کار برخلاف قانون است اظهار داشت: ایجاد فروشگاه های شهروند در خارج از تهران با همکاری بانک شهر است. امراللهی اظهار داشت: این مساله ربطی به اعتبارات شهر تهران ندارد. شهروند دراین زمینه سرمایه گذار نیست بلکه منابع انسانی با تجربه ای دارد که می تواند این فروشگاه ها را مدیریت کند. مدیرعامل فروشگاه های شهروند اشاره کرد: سرمایه گذاری با شهرداری شهر مقصد است و یا سرمایه گذاری خصوصی مبادرت به سرمایه گذاری خواهدنمود و قرار نیست منافع مردم شهر تهران به خارج از شهر تهران برود.


منبع:

1399/03/28
22:50:00
5.0 / 5
987
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان