برای حفظ حریم شخصی؛

اندروید جدید جاسوسی از دوربین را غیرممكن می كند

اندروید جدید جاسوسی از دوربین را غیرممكن می كند كارا پیام: خیلی از بدافزارها و ویروس های گوشیهای هوشمند با هدف فعال كردن مخفیانه دوربین گوشی همراه و جاسوسی از كاربران طراحی می شوند. اما نسخه جدید اندروید جلوی وقوع این مشكل را می گیرد.



به گزارش كارا پیام به نقل از انگجت، با عنایت به افزایش نگرانی های كاربران در این زمینه گوگل تصمیم گرفته تا برای مقابله با این نوع سواستفاده های خطرناك وارد عمل شود.
این شركت می گوید اندروید پی را به گونه ای طراحی نموده كه برنامه های خرابكار نمی توانند دوربین و میكروفون آن را مخفیانه روشن كنند. در صورتی كه برنامه ای بدون اجازه كاربر دوربین گوشی را روشن كند، اندروید آن را از كار می اندازد و پیام خطایی را برای افراد نمایش می دهد.
همچنین دستكاری اندروید پی برای روشن كردن مخفیانه میكروفون گوشی و ضبط صدا در پس زمینه ناممكن می گردد. البته اندروید پی جلوی فعالیت برنامه های ضبط صدا كه توسط كاربران فعال شوند را نمی گیرد.
اندروید پی هنوز به صورت رسمی عرضه نشده و زمان به بازار آمدن دقیق آن مشخص نمی باشد. اما گوگل وعده داده كه با استفاده از این سسیستم عامل حریم شخصی كاربران به صورت كامل محفوظ خواهد ماند. هم اكنون تعدادی از توسعه دهندگان به صورت خصوصی در حال بررسی امكانات اندروید پی هستند.

1396/12/02
13:31:38
5.0 / 5
4863
تگهای خبر: اندروید , بدافزار , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان