اگر از خدمات ارتباطی شكایت دارید حتما بخوانید
كارا پیام: در صورتیكه كاربران از هر یك از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان شكایتی دارند، می توانند با بازگشت به سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیایی، شكایت خودرا ثبت كنند تا رگولاتوری به بررسی شكایات آنها بپردازد.
به گزارش كارا پیام به نقل از ایسنا، اختلالات صوت و دیتا همواره امكان دارد برای مشتركان و كاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از سویی اشاره به جزئیات این اختلالات همچون مكان جغرافیایی برای حل مشكل از جانب اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بنا بر این «سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیایی» با هدف تقویت نظارت بر نمایش خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از كمیت و كیفیت فعالیت خدمات دهندگان و ارتقای این سیستم با رویكرد توسعه نظارت مردم افتتاح شد.
از طرف دیگر سرعت های نمایش شده توسط شركت های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ نشان داده است اغلب شكایت مشتركین مربوط به حوزه اینترنت پرسرعت ثابت و در پنج بخش پشتیبانی، مالی، مشكلات مربوط به قرارداد، كیفیت سرویس و عدم نمایش خدمات دسته بندی می شوند و این بدان معناست كه سرعت اینترنت هنوز هم برای كاربران دغدغه است. هم اكنون سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شكایات شبكه های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا كاربران با بازگشت به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذكر مكان جغرافیایی اعلام نموده و منتظر پیگیری سوژه از جانب رگولاتوری باشند.
رصد میزان شكایات ثبت شده از اپراتورها یا سایر شركت های خدمات دهنده به صورت برخط روی نقشه های جغرافیایی، تأثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شركت ها و احداث شفافیت بیش تر درباره عملكرد آنها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شركت های خدمات دهنده تأثیرگذار خواهد بود. در این سامانه هم چنین امكان رؤیت شكایت سایر مشتركین فراهم است. این مساله نگاهی برای اپراتورهاست كه سریع تر به حل اشكال بپردازند، برای اینكه اشكالشان در معرض دید است و از آنجائیكه این مساله با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع تر سوژه را پیگیری می كنند.
كمك به مكان یابی موقعیتی كه مشترك به گزارش دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یكی دیگر از خاصیت های این سامانه است كه برمبنای آن اگر در نقطه ای از یك جاده بین شهری نیز، اتصال به شبكه تلفن همراه، گرفتار نقصان یا قطعی شود، كاربر به سادگی می تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن كمك نماید. خاصیت دیگر این سامانه چندرسانه ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیش تر به اطلاعات و آسوده تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.
حوزه هایی كه می توان از آنها شكایت كرد
مشتركان شكایت خود درباره اینترنت را می توانند با ذكر اپراتورها اعلام كنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب سوژه شكایت می تواند تحویل سرعت كمتر از قرارداد، گران فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش الزامی و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمكس هم می توان تحویل سرعت كمتر از قرارداد را مورد شكایت قرار داد. هر یك از زمینه های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می تواند با انتخاب سوژه پشتیبانی مورد شكایت قرار بگیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمكس باز مشتركان می توانند موارد درباره جداسازی ترافیك داخل و بین الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل 3G و 4G شكایت كنند.
اما در حوزه تلفن ثابت، شكایت ها می تواند از انواع تعرفه بین المللی تلفن ثابت با سوژه تخلف، تخلیه خط با سوژه بدهی و اطلاع رسانی، خدمات تلفن بین الملل (رومینگ) با سوژه گران فروشی، خرابی خط با سوژه تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با سوژه بدهی، سرقت یا قطعی كابل و عدم اطلاع رسانی باشد. مشتركان می توانند با انتخاب مكان و اپراتور مورد نظر، شكایت خودرا از خدمات نمایش شده اعلام كنند.
هم چنین در حوزه تلفن همراه، شكایت ها می تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یك از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، سوژه تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم سوژه تعرفه می تواند مورد شكایت اعلام گردد.
از طرف دیگر، در حوزه خدمات پستی، مشتركان می توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با بیان عدم پاسخگویی مناسب و در هر یك از سرویس های پست داخلی و خارجی، با بیان سوژه شكایت همچون امانت، بسته كوچك، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شكایت خودرا از شركت پست اعلام كنند.
در حوزه ی تشعشعات، مشتركان می توانند اپراتور مورد نظر خودرا انتخاب نموده با ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یك از اپراتورهای نمایش دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مكان مورد نظر، اعلام شكایت كنند.
هم چنین شكایت های بخش دفاتر پیشخوان، می تواند با بازگشت به بخش مورد نظر و انتخاب نام دفتر پیشخوان از نظر نحوه ی نمایش خدمات، فضا و امكانات، هزینه نمایش خدمات و رفتار كاركنان دفاتر پیشخوان صورت گیرد كه مشتركان با برگزیدن هر یك از این خدمات، می توانند سوژه مورد شكایت خودرا انتخاب كنند.
با سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیایی، مشتركان می توانند در صورت بروز اختلال از جانب اپراتورها، با وارد كردن شماره تلفن همراه و متن شكایت و آدرس مكان مورد نظر، شكایت خودرا از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان اعلام كنند.
خبرنگار: فائزه طاهری
دبیر خبر: فاطمه محمدنژاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب