هوآوی گزارش كاهش سفارش محصولاتش را رد كرد

هوآوی گزارش كاهش سفارش محصولاتش را رد كرد كارا پیام: سخنگوی هوآوی اعلام نمود: «تولیدات جهانی ما در وضعیت عادی به سر می برد و هدف فروش گوشیهای هوشمند ما هیچ تغییری نكرده است.». پاسخی كه به دنبال گزارش هایی انتشار یافته در خصوص اینكه شركت هوآوی سفارش های خودرا به تامین كننده های اصلی قطعات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی پس از تحریم های اخیر آمریكا كاهش داده است. هرچند این گزارش مانند گزارش های مشابه توسط هوآوی رد شده است.


هیچ تغییری اتفاق نیفتاده
هوآوی هفته گذشته گزارشی را كه در رسانه South China Morning Post انتشار یافته بود، رد كرد. در این گزارش كه به نقل از منبعی نامعلوم بود، ذكر شده بود كه فاكسكان، شركتی تایوانی و بزرگ ترین تولیدكننده قطعات كامپیوتری و الكترونیكی در جهان، خط تولید چندین گوشی هوآوی را متوقف كرده است. با این وجود هوآوی اعلام نموده كه هیچ كاهشی در سفارش ها رخ نداده است و چیزی تغییر نكرده است. یكی از سخنگوهای این شركت می گوید: «هوآوی این ادعاها را رد می كند. سطح تولید جهانی ما بدون هیچ تغییر ملموسی در هر دو جهت، عادی است.»
راهكارهایی برای زمان تحریم
محدودیت های هوآوی از جایی آغاز شد كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در اواسط ماه می دستور داد وضعیتی اضطراری مقابل شركت های چینی برقرار شود. حدودا بلافاصله پس از این دستور، وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریكا، هوآوی و ۶۸ شركت مربوط به آنرا به فهرست تحریم هایش اضافه كرد. به سبب اضافه شدن به این فهرست، خرید آنها از شركت های آمریكایی بدون مجوز دولت این كشور ممنوع شده است، تلاشهایی كه نشاندهنده سلطه گرایی این كشور برای حفظ قدرت جهانی خود می باشد.
با این حال چند روز بعد وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریكا از تاخیری ۹۰ روزه برای اعمال محدودیت تجاری مقابل هوآوی اطلاع داد. شركت هایی مانند ARM (طراح تراشه بریتانیایی)، اینتل، كوآلكوم، Xilinx و Broadcom گفته اند همكاریشان را با هوآوی به حالت تعلیق درمیاورند. گوگل هم دسترسی این شركت برای محصولاتی كه هنوز تولید نشده اند را جهت استفاده از امكانات خود محدود كرده است. هرچند كاربران گوشیهای هوآوی همچنان می توانند به اپ استور گوگل دسترسی داشته باشند، اما هواوی اعلام نموده كه در حال توسعه سیستم عاملی است تا نیاز آنها را به اندروید و گوگل به حداقل برساند. این سیستم عامل (Hongmeng OS ) با اپلیكیشن های اندروید و اپلیكیشن های تحت وب سازگار است در نتیجه كاربران به راحتی می توانند از تمامی این برنامه ها استفاده كنند.
از طرف دیگر، با عنایت به وسعت فعالیت هوآوی، این شركت موجودی انبار چند ماه پیش رو را مهیا كرده است تا صدمه ای به محصولات و نیاز مشتریان اش وارد نشود وبه صورت قانونی دادخواستی مقابل دولت آمریكا تنظیم كرده. در این دادخواست مقابل قانونی كه استفاده از تجهیزات هوآوی در سازمان های دولتی آمریكا را اقدام مقابل امنیت ملی تلقی كرده، شكایت شده و آنرا غیرقانونی دانسته است.
علاوه براین، این شركت در جهت حفظ اطلاعات و رهكارهای خود، كاركنان آمریكایی خود در بخش تحقیق وتوسعه را به دفتر مركزی واقع در شنزن منتقل كرده است. در ادامه این تمهیدات هم از كاركنان چینی خود درخواست كرده تا همه جلسات فنی با آمریكایی ها را فعلا متوقف كنند.
در همین حین شركت های چینی در زمینه استخراج مواد خاكی كمیاب در حال مشاركت هستند؛ موادی كه در تهیه تجهیزات تكنولوژی كاربرد دارند.
در مجموع، این فعالیت ها نشاندهنده تلاشهای از پیش تعریف شده برای حفظ استقلال و ارائه راهكارهای نوآورانه برای ادامه فعالیتهای این شركت در بازارهای جهانی است.
۲۱۲۱


منبع:

1398/03/25
17:20:15
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , الكترونیك , اندروید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان