اشباع ظرفیت و پهنای باند

علت افزایش شكایت از خدمات اینترنتی

علت افزایش شكایت از خدمات اینترنتی به گزارش كارا پیام به قول مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، در روزهای شیوع ویروس كرونا، استفاده از اینترنت برای دوركاری، سبب شد ظرفیت انتقال و پهنای باند كشور در مقاطعی اشباع شود و بنابراین شكایت های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ نسبت به مشابه سال گذشته، ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.


به گزارش كارا پیام به نقل از ایسنا، حضور در منازل به علت پیشگیری از شیوع كرونا در كشور، به افزایش استفاده از اینترنت برای فعالیتهای مختلف همچون دوركاری كارمندان و برگزاری كلاس های آموزشی آنلاین و پرداختن به فعالیتهای اینترنت اوقات فراغت منجر گردید. از طرفی عرضه اینترنت مجانی ۱۰۰ گیگابایتی برای اینترنت ثابت هم استفاده از اینترنت را افزایش داده و كه در مواردی منجر به افت كیفیت و نارضایتی كاربران شد.
در این راستا پیمان قره داغی - مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری- درباره شكایات ثبت شده در سامانه رگولاتوری اعلام نمود: تعداد تماسهای كاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه پارسال ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شكایت های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، حدود ۹۰۰۰ و ۷۰۰ تماس و ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شكایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود كه این آمار در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس و ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسیده است.
وی درباره دلیل این افزایش اظهار داشت: با عنایت به شرایط ناشی از شیوع كرونا در دو ماه گذشته، بسترهای مختلفی از جانب وزارت ارتباطات مانند ارائه حجم مجانی ۱۰۰ گیگابایت به تمامی مشتركان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشتركان ADSL تا ۱۶ مگ، ارائه حجم مجانی ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده مجانی از پرتال مراكز دانشگاهی و آماده سازی زیرساختهای ارتقای تكنولوژی ADSL به VDSL برای مردم بوجود آمد تا كاربران بتوانند در حوزه های مختلف آموزش، خدمات الكترونیكی، سرگرمی و دوركاری از اینترنت استفاده كنند.
قره داغی اضافه كرد: تمامی این اقدامات و همینطور استفاده از اینترنت بعنوان راهكاری برای انجام دوركاری، سبب شد ظرفیت انتقال و پهنای باند كشور در مقاطعی اشباع شود و از طرفی در مراكز پشتیبانی اپراتورها و سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ تماس و تقاضا برای رفع ابهام ها و حل مشكلات افزایش یابد.
مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری با اشاره به اینكه پاسخگویی به كاربران و حفظ حقوق آنان در اولویت رگولاتوری است، اظهار داشت: علیرغم مشكلات برای حضور فیزیكی كارشناسان در محل پاسخگویی برپایه مصوبه ها و سفارش های ستاد ملی مبارزه با كرونا، ظرفیت فنی سامانه ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرآیند ثبت و رسیدگی به شكایات بوجود آمده تا پاسخگویی به كاربران در سریع ترین زمان ممكن صورت گیرد.



1399/02/02
13:36:50
5.0 / 5
2928
تگهای خبر: آنلاین , اپراتور , الكترونیك , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان