محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر ۱۸ ساله ها در گوگل

محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر ۱۸ ساله ها در گوگل کارا پیام: شرکت گوگل تبلیغات هدفند را برمبنای سن، جنسیت یا علاقه برای کاربران زیر 18 سال می بندد.



به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، گوگل همین طور اعلام نمود قابلیت تاریخچه مکان را که آمار مکان را ردیابی می کند برای کاربران زیر ۱۸ سال در سراسر جهان غیرفعال خواهدنمود. این شرکت انواع تبلیغات رده بندی شده سنی را که برای زیر ۱۸ ساله ها مسدود شده اند، گسترش می دهد و فیلترهای جست و جوی امن را برای کاربران این رده سنی فعال می کند.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام نمود در امتداد تغییرات مختلفی که برای کاربران نوجوان صورت می دهد، سیاست جدیدی برای همه کاربران زیر ۱۸ سال و والدین یا حامیانشان برای درخواست حذف تصاویر افراد کم سن و سال از نتایج جست و جوی بخش "گوگل ایمیج" معرفی می کند.

پلتفرمهای آنلاین بزرگ مدتهاست از طرف قانونگذاران و رگولاتورها درباب تاثیر سایت آنها بر ایمنی، حریم خصوصی و سلامت روانی کاربران نوجوان زیر ذره بین قرار گرفته اند.

مندی بروکس، مدیرکل امور کودکان و خانواده ها در گوگل اظهار داشت: برخی از کشورها دراین زمینه مقرراتی را به اجرا می گذارند و از آنجائیکه ما به این مقررات عمل می نماییم، به دنبال راههایی برای ایجاد تجارب محصول منطبق با قوانین و کنترلهای کاربری برای کودکان و نوجوانان در سطح جهانی هستیم.

رویکرد پلتفرمهای آنلاین درباب کاربران نوجوان طی ماههای اخیر مورد توجه قرار گرفته است به ویژه بعد از اینکه قانونگذاران و دادستانهای کل آمریکا از برنامه فیسبوک جهت راه اندازی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان انتقاد کردند. فیسبوک بتازگی تغییراتی را برای تبلیغات هدفمند برای کاربران زیر ۱۸ سال اعلام نموده است اما تبلیغات کنندگان در این شبکه اجتماعی همچنان می توانند تبلیغات ویژه کاربران نوجوان را برمبنای سن، جنسیت و مکانشان نمایش دهند.

سایت ویدیویی یوتیوب گوگل هم روز سه شنبه اعلام نمود در هفته های آتی تغییراتی در تنظیمات بارگزاری ویدیو صورت می دهد و آنرا بصورت پیش فرض برای کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله در حالت خصوصی قرار می دهد و تنها افرادی امکان مشاهده محتوای ارسالی آنها را دارند که از طرف کاربر تایید شده باشند. کاربران نوجوان می توانند محتوای ارسال شده در یوتیوب را در حالت مشاهده عمومی هم قرار دهند.

بر اساس گزارش رویترز، جیمز بسر، مدیر مدیریت محصول کودکان و خانواده یوتیوب اظهار داشت: یوتیوب همین طور محتوای تجاری نظیر محتوایی که روی بسته بندی محصول متمرکز است یا کودکان را مستقیما به هزینه کردن تشویق می کند را از اپلیکیشن "یوتیوب کیدز" حذف خواهدنمود.





منبع:

1400/05/21
11:46:00
5.0 / 5
207
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان