كمتر از ۱۰ درصد صاحبان مشاغل خانگی تحصیل كرده اند

كمتر از ۱۰ درصد صاحبان مشاغل خانگی تحصیل كرده اند كارا پیام: مشاور ارشد كارآفرینی و كسب و كار می گوید: كمتر از ۱۰ درصد صاحبان مشاغل خانگی فعلی تحصیل كرده دانشگاهی هستند و فارغ التحصیلان تمایل چندانی به كسب و كارهای خانگی ندارند.



مسلم خانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: با وجود آنكه بیشتر فارغ التحصیلان تمایل زیادی به انجام كسب و كارهای خانگی ندارند ولی می توانیم از رشته های هنری، نویسندگی، ادیتوری و آی تی در قالب تیم های گروهی برای این منظور استفاده نماییم.

وی ادامه داد: هم اكنون رشته آی تی جزو رشته های بیكار به حساب می آید چون بازار آی تی به شدت اشباع شده و بخش اعظمی از این بازار در اختیار كسانی است كه عموما غیر تحصیلكرده و فاقد تخصص هستند.

مشاور ارشد كارآفرینی و كسب و كار خاطرنشان كرد: بعضی رشته ها مثل كامپیوتر بازار خوبی دارند، چون كامپیوتر نیاز همه سازمانها، دستگاهها، مدارس و دانشگاههاست ولی متاسفانه بازار از این رشته هم اشباع شده است و باید برای آن راه حلی در پیش گرفت.

این استاد دانشگاه در عین حال بازنگری در سرفصل های دانشگاهی را پیشنهاد كرد و اظهار داشت: بعضی رشته ها مثل فلسفه هستند كه كمترین جذابیت را در بازار كار دارند ولی می توان با بازنگری در عناوین این رشته ها و تقسیم رشته های بزرگ به رشته های ریز بازار كار آنها را رونق داد.

به گفته خانی، رشته فلسفه می تواند به فلسفه ریاضی و پزشكی یا فلسفه آی تی تغییر یابد و فلسفه بعنوان یك رشته دانشگاهی صرفا نظری به یك علم كاربردی تبدیل شود.




1396/10/08
21:32:01
5.0 / 5
5921
تگهای خبر: آی تی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان