کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی کیفیت شکایت کنید

کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی کیفیت شکایت کنید مشترکان اینترنت می توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی از جانب اپراتورها، مبحث را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس 195.cra.ir ثبت کنند.


به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان در حالی به راه افتاده است که کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با رفتن به سایت https: //195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت های خویش را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
همینطور با راه اندازی سامانه نت سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می تواند ببیند که چه شرکت هایی خدماتشان عرضه می شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه گیری های کیفی چه می گوید؟ همینطور علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می دهد و از نظرات سایر مردم هم آگاه شوند.
همینطور اخیرا عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره سرعت اینترنت اظهار نمود: در حالیکه به علت مشکلات در ارتباط با عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سرتاسر کشور به صورت میانگین ۵ تا ۶ مگابیت برثانیه را نشان داده است و در پروانه اپراتورها ۲ مگابیت برثانیه آمده است، اما ما باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت برثانیه برسیم. بخشی از انتقادات درباره کندی اینترنت درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد حل آن هستند.
همینطور بعد از آن صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- هم اعلام نمود: هم اکنون جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضع موجود و احصای مشکلات و ارائه برنامه زمان بندی برای رفع آنها از جانب اپراتورها برگزار می گردد و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان بندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی می گردند.
بدین ترتیب مشترکان می توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همینطور رعایت نکردن تعرفه های ترجیحی برای سایت های داخلی و پیام رسان های بومی از جانب اپراتورها، مبحث را به صورت سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https: //195.cra.ir ثبت کنند. همینطور مشترکان علاوه بر رفتن به این سامانه می توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.




منبع:

1400/09/20
20:54:09
5.0 / 5
850
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , پیام رسان , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان