فعالیت ۶ مرکز نوآوری در امتداد توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی

فعالیت ۶ مرکز نوآوری در امتداد توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری اعلام نمود: 6 مرکز نوآوری در امتداد توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت می نمایند.



به گزارش کارا پیام به نقل از معاونت علمی و فناوری، همچون عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل نموده به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است.
همین ضرورت موجب شکل گیری مراکز نوآوری زیادی در عرصه های مختلف فناورانه کشور شده است. مراکزی که به یکی از پایه های اصلی توسعه فناوری بدل شده اند و با جذب خلاقیت ها و نوآوری های افراد به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند. همچون حوزه های فناورانه ای که با کمک این مراکز در راه توسعه یافتگی قرار گرفته است صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی است.
«مرکز نوآوری فرآورده های طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران» و مراکز نوآوری «کرمانشاه»، «اردبیل»، «همدان»، «یاسوج» و «گناباد»، ۶ مرکزی هستند که وظیفه جذب نوآوری ها و انتفاق آنها به بازار را به عهده گرفته اند.
مرکز نوآوری، مرکزی است که یک یا چند تیم نوآور با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت های متقاضی در حوزه تولید محصولاتی جدید در یک حوزه تخصصی در قالب برنامه ای بلندمدت با هم همکاری می کنند.
این فعالیت ها در کنار ۴ شتاب دهنده شکل گرفته در این عرصه رونق بیشتری یافته، مجموعه هایی که در حوزه فرآورده های عصاره و اسانس فرآورده های طب سنتی و داروهای گیاهی مشغول به ارئه خدمات هستند.
ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده های نو برمبنای دانش، پشتیبانی از طرح های پژوهشگران، پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان، کمک به شکل گیری و حیات شرکت های دانش بنیان و ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری سازی محصولات همچون اهداف ایجاد و راه اندازی مراکز نوآوری است.

1400/11/25
09:36:58
5.0 / 5
1066
تگهای خبر: خدمات , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب کاراپیام را پسندیدین؟
(1)
(0)
مطالب مرتبط جدید کاراپیام
نظرات بینندگان کاراپیام در مورد این مطلب
نظرتان در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
کارا پيام
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان : کارا پیام، فراتر از یک پیام رسان