دانش بنیان ها موتور اصلی نوآوری جامعه هستند

دانش بنیان ها موتور اصلی نوآوری جامعه هستند به گزارش کارا پیام، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، شرکتهای دانش بنیان را بعنوان موتورهای اصلی نوآوری در جامعه دانست و اضافه کرد: دانش بنیان ها مضاف بر این که نیازهای بازار را برطرف می کنند، در بهبود کیفیت زندگی مردم هم نقش مهمی ایفا می کنند.


به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، سید محمد کرباسی در بازدید از یکی از شرکتهای دانش بنیان حوزه رایانش ابری، ضمن اشاره به پیشرفت فناوری و مدیریت پروژه های کارآمد، اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان نقش مهمی در توسعه فناوری و اقتصاد مبتنی بر دانش دارند. این شرکت ها معمولا بر مبنای تحقیقات و توسعه فعالیت می نمایند و به دنبال تبدیل دانش و فناوری به محصولات و خدمات جدید هستند که می توانند بازار را تحول بخشند.

وی ادامه داد: شرکتهای دانش بنیان می توانند بعنوان موتورهای اصلی نوآوری در جامعه عمل کنند، نیازهای بازار را رفع کنند و به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک نماید.
کرباسی همینطور با تاکید بر حضور نیروهای متخصص شرکتهای دانش بنیان، اظهار داشت: تقویت همکاری بین دانشگاه و صنعت همواره می تواند فرصت خوبی برای کارآموزی و پروژه های تحقیقاتی باشد، ارتباطات بین دانشگاه و صنعت را تقویت و به توسعه فناوری های نوین کمک کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، تصریح کرد: در مبحث تبصره ۱۸ و اختصاص گرنت بلاعوض و تسهیلات به شرکت ها درحال رایزنی با نهادهای دولتی و خصوصی هستیم. برای بهبود شرایط مالی شرکتهای دانش بنیان در راه تولیدات داخلی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی و هم پشتیبانی از صادرات، محصولات را لازم می دانیم.
در این بازدید همینطور اشکان گرامی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، اظهار نمود: این شرکت دانش بنیان فعالیت خویش را از مهر ماه ۱۳۹۹ با هدف تبدیل شدن به کامل ترین راهکار «هوشمندسازی ساختمان ایرانی» شروع کرده است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، گرامی، تأمین منابع مالی مناسب را یکی از چالش های این شرکت برای توسعه و رشد برشمرد و اظهار داشت: بهتر است برای تولید محصول سرمایه گذاری های اولیه بالا داشته باشیم تا بتوانیم تحقیقات و توسعه محصولات و خدمات خویش را به بهترین نحو انجام دهیم.
وی افزود: هم اکنون با عنایت به نیاز مخاطب، محصولات و خدمات خویش را باکیفیت بالا و در زمان مناسب توسعه و تحویل می دهیم و بخش عمده نیروهای متخصص این شرکت در حوزه فنی و مونتاژ قطعات را زنان می سازند.




منبع:

1403/03/16
13:37:40
5.0 / 5
237
تگهای خبر: خدمات , سرمایه گذاری , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان