پروژه جاه طلبانه غول های فناوری برای ساخت ربات های خانگی

پروژه جاه طلبانه غول های فناوری برای ساخت ربات های خانگی کارا پیام: پایگاه خبری «ورج» یک گزارش درباره ی ربات های خانگی منتشر نموده و به بررسی امکان به کار گرفتن آنها در مدیریت خانه پرداخته است.


به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، شرکت «اپل»(Apple) بتازگی اعلام نموده است که پروژه بزرگ بعدی آن شاید مشکل تر از ساخت یک خودرو باشد. ایده بزرگ اپل، ساخت یک ربات هوشمند است که می تواند بفهمد چگونه بصورت ایمن در خانه حرکت نماید. «وس دیویس»(Wes Davis) از پایگاه «ورج»(The Verge) یک گزارش جالب را درباره ی ربات های انسان نما تهیه کرده است که شرکت های بزرگ فناوری آنها را ساخته اند یا طراحی مفهومی آنها را ارایه داده اند. همین طور به بررسی پروژه شرکت اپل برای ساخت ربات انسان نما پرداخته است.
به نقل از ورج، ربات های انسان نما یکی از رویاهایی هستند که بنظر می رسد به تحقق آنها نزدیک هستیم. شرکت «بوستون داینامیکس»(Boston Dynamics) ربات «اطلس»(Atlas) خودرا دارد و شرکت «تسلا»(Tesla) نیز علم رباتیک را دنبال می کند. بااینکه شرکت هایی مانند «مرسدس بنز»(Mercedes-Benz)، «آمازون»(Amazon) و «بی ام و»(BMW) درحال آزمایش ربات ها جهت استفاده صنعتی هستند یا خواهند بود اما این ربات ها همگی ربات های بسیار گران قیمتی هستند که وظایف خودرا در محیط های کنترل شده انجام می دهند. تحقق رویای کاربرد آنها در خانه ممکنست هنوز دور باشد.
حالا به اپل می پردازیم. «مارک گورمن»(Mark Gurman) از خبرگزاری «بلومبرگ»(Mark Gurman) گفته که پروژه های رباتیک اپل تحت نظارت «جان جیاناندریا»(John Giannandrea) کارمند سابق گوگل هستند. جیاناندریا در گوگل مسئولیت دستیار صوتی «سیری»(Siri) و در اپل برای مدتی مسئولیت پروژه «اپل کار»(Apple Car) را بر عهده داشته است. با لغو پروژه خودرو، عرضه هدست واقعیت ترکیبی «ویژن پرو»(Vision Pro) و سیستم هوش مصنوعی «اپل اینتلیجنس»(Apple Intelligence)، شاید اتفاق بزرگ بعدی عرضه ربات انسان نما باشد.
بر طبق اطلاعات جیاناندریا، ارائه هرگونه ربات انسان نما توسط اپل حداقل یک دهه با تحقق فاصله دارد. با این وجود، ایده های ساده تر ممکنست نزدیک تر باشند. برای مثال، یک ربات کوچک تر که می تواند کاربر را دنبال کند یا ایده دیگری که شامل یک صفحه نمایش بزرگ «آی پد»(iPad) روی یک بازوی رباتیک است و احساسات خودرا با تکان دادن سر و مواردی از این دست نشان میدهد.
با این وجود، ساخت یک ربات متحرک کار دشواری است و پرسش هایی در ذهن ما شکل می گیرند؛ همچون این که اپل درباره ی یک ربات خانگی که کاربر را دنبال می کند چه ایده ای دارد؟ آیا ربات موسیقی پخش خواهد کرد؟ آیا چرخ خواهد داشت یا راه می رود؟ آیا از کاربر انتظار می رود که با چت بات شرکت صحبت کند یا باتوجه به شایعه معامله شرکت «اوپن ای آی»(OpenAI) با اپل، چت بات دیگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟
فاکتور شکل ربات حداقل به اندازه هوشمندی آن مهم خواهد بود برای اینکه خانه ها دارای پله ها و مبلمانی هستند که گاهی جابه جا می شوند، لباس هایی که روی زمین قرار می گیرند، حیوانات خانگی که مانع حرکت ربات می شوند و بچه هایی که وسایل خودرا همه جا می گذارند.
بر طبق جزییات کمی که به دست آمده اند، بنظر می رسد ایده های رباتیک اپل با روند ساخت ربات های جدید و جذابی که بتازگی دیده ایم مطابقت دارند.
یکی از نمونه های اخیر، طراحی مفهومی «بات هَندی»(Bot Handy) سامسونگ است که شبیه یک جاروبرقی رباتیک با یک میله و یک بازوی مفصلی بنظر می رسد و برای انجام دادن کارهایی مانند برداشتن یا مرتب کردن ظروف طراحی شده است.
ربات بات هَندی


منبع:

1403/03/22
11:07:05
5.0 / 5
196
تگهای خبر: اپل , سامسونگ , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان