رویداد I، O ۲۰۲۵
جستجوگر گوگل با هوش مصنوعی پرتوان می شود
به گزارش کارا پیام، مدل جدید «هوش مصنوعی» گوگل برای جستجو، «جمینای»(Gemini) را با حداکثر توان به کار می گیرد.
به گزارش کارا پیام به نقل از ایسنا، اگر شما حداکثر استفاده را از «هوش مصنوعی» در جستجوی اینترنت می خواهید، گوگل پشتیبان شماست. به نظر می آید گوگل درحال دو برابر کردن تلاش ها برای جستجوی مبتنی بر «هوش مصنوعی» است. این شرکت با وجود عرضه پر از اشکال این سامانه در سال گذشته، در رویداد «Google I/O ۲۰۲۵» از «هوش مصنوعی» جدیدی برای جستجو رونمایی نمود.
به قول گوگل، این سامانه جدید، قابلیت های استدلال، تفکر پیشرفته تر و چندوجهی را به بررسی های کلی «هوش مصنوعی» اضافه می کند. به زبان ساده، این یعنی ردپای «جمینای» بسیار بیشتر در جستجوی کاربران وجود خواهد داشت.
به نقل از گیزمودو، گوگل می گوید این «هوش مصنوعی» قادر خواهد بود به سخت ترین سوالات شما پاسخ دهد و میتوان از آن برای جستجو عمیق تر، پرسیدن سوالات دارای پیش زمینه و عرضه پیوندهای مفید در اینترنت بهره برد.
به قول گوگل، این «هوش مصنوعی» بر مبنای نسخه سفارشی «Gemini ۲.۰» ساخته شده است و از پایگاه داده های گوگل از افراد، مکانها و چیزها مانند منابع «Knowledge Graph» برای استخراج داده ها و همینطور داده های خرید استفاده می نماید.
گوگل می گوید: این «هوش مصنوعی» را میتوان برای مقایسه محصولات با پرسش هایی مانند «تفاوت خصوصیت های ردیابی خواب بین حلقه هوشمند، ساعت هوشمند و تشک ردیابی چیست؟» یا «در طول خواب عمیق چه اتفاقی برای ضربان قلب شما می افتد؟»، بهره برد و با استفاده از منابع مختلف در سرتاسر اینترنت، برای شما پژوهش می کند.
همه اینها در ظاهر خوب به نظر می آید، اما شایان ذکر است که تلاشهای قبلی گوگل برای جستجوی پیشرفته مبتنی بر «هوش مصنوعی» دقیقاً آنطور که درنظر گرفته شده بود، عمل نکردند. بررسی های کلی «هوش مصنوعی» آن پر از اشکال بود و در نهایت اطلاعات نادرست عرضه می کرد. در موردی فاحش، جستجوی «هوش مصنوعی» گوگل سفارش کرد که برای چسباندن پنیر به پیتزا، از چسب استفاده گردد. گوگل حداقل به صورت غیرمستقیم، به رفع این مشکلات در توضیحات خود از این «هوش مصنوعی» اشاره نموده است.
گوگل در اطلاعیه ای اعلام نمود: این «هوش مصنوعی» ریشه در سامانه های اصلی کیفیت و رتبه بندی ما دارد و ما همینطور از نگاههای جدید با قابلیت های استدلال مدل برای بهبود حقیقت استفاده می نماییم. هدف ما اینست که تا حد امکان یک پاسخ مبتنی بر «هوش مصنوعی» را نشان دهیم، اما در مواردی که اطمینان زیادی به مفید بودن و کیفیت آن نداریم، پاسخ، مجموعه ای از نتایج جستجوی اینترنت خواهد بود.
به قول گوگل، این همیشه نوعی مشکل در مورد جستجوی «هوش مصنوعی» یا گاهی اوقات خود «هوش مصنوعی» است. این سامانه هنوز به نقطه ای نرسیده است که بتواند به صورت کامل مورد اعتماد باشد. جستجوی اینترنت حتی بدون «هوش مصنوعی مولد»(generative AI) که حقیقت ها را توهم می زند یا تلاش می کند پیتزای چسبی را سرو کند، یک مساله آشفته است که اغلب قربانی تعصب و اطلاعات نادرست می شود. با این وجود، جستجوی وب احتیاج به بهتر شدن دارد و اگر ما بتوانیم با کمک «هوش مصنوعی» اطلاعات قابل اعتماد و مفیدتری را سریع تر پیدا کنم، این سامانه بسیار کاربردی خواهد بود.
منبع: karapayam.ir
این مطلب کاراپیام را پسندیدین؟
(1)
(0)
مطالب مرتبط جدید کاراپیام
نظرات بینندگان کاراپیام در مورد این مطلب