ربات تلگرامی تشخیص بیماری

ربات تلگرامی تشخیص بیماری كارا پیام: طراحان سامانه تشخیص هوشمند نشانه‌های بالینی در پارك فناوری پردیس گفته اند كه این سامانه قادر به تشخیص هوشمند حدود ۱۱۰ نشانه پزشكی می باشد.


به گزارش دیده‌بان علم ایران «سامانه تشخیص هوشمند نشانه های بالینی» به همت  یك موسسه دانش بنیان عضو پارك فناوری پردیس برای استفاده عموم در كل كشور راه اندازی شده است. این سامانه بصورت رایگان از طریق پیام رسان تلگرام و همچنین بصورت تحت وب در اختیار بیماران قرار دارد.
 
 
هدف «سامانه تشخیص هوشمند»، اطلاع‌رسانی و تاكید بر اهمیت توجه به نشانه‌های پزشكی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشك و ارتقای سلامت فردی و جامعه است.
 
به گفته طراحان در این سامانه، فرد می‌تواند نشانه‌های پزشكی خود مانند سردرد، درد اعضای بدن، اضطراب، افسردگی، سرگیجه، مشكلات خواب و … را مطرح كند. سامانه، بصورت هوشمند، با طرح پرسش و ایجاد درخت تصمیم گیری، مشكل فرد را تحلیل و او را برای اقدام صحیح از جمله مراجعه به پزشك یا اورژانس راهنمایی می‌كند.
 
 
این سامانه به هیچ وجه مداخلات درمانی ندارد و ضمن افزایش اطلاعات كاربر، باعث هدایت صحیح و بموقع بسوی خدمات سلامت و اجتناب از اتلاف منابع نظام سلامت به دلیل مراجعات بیهوده و غیرضروری می شود. الگوریتم های هوشمند این سامانه بر اساس جدیدترین یافته های پزشكی و اطلاعات منتشر شده توسط مراجع معتبر بین المللی طراحی شده است.
 
 
از ویژگیهای  این سامانه بنا بر اعلام سازندگان، استفاده از تلگرام برای سوال و جواب با كاربر است. سرعت بالای سامانه، از اتلاف وقت كاربر جلوگیری می كند. هدف سامانه تشخیص هوشمند، اطلاع رسانی و تاكید بر اهمیت توجه به نشانه های پزشكی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشك و ارتقای سلامت فردی و جامعه است.
 
 
این طراحان سامانه تاكید دارند كه از بالاترین استانداردهای پزشكی و معتبرترین منابع به روز استفاده  كرده‌اند، اما به هیچ وجه نمی توان تشخیص ها را تضمین كرد و   این سامانه، جنبه آگاهی رسانی دارد نه درمانی و در هر شرایطی، مراجعه به پزشك ضروری است. همچنین بنا بر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس اعلام مراجع رسمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، این سامانه با هدایت صحیح بیمار و جلوگیری از مراجعات زاید پزشكی، می تواند به میزان ۲۰ درصد باعث كاهش هرینه های نظام سلامت شود.
1396/04/18
20:11:25
5.0 / 5
5827
تگهای خبر: تلگرام , پیام رسان
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
کارا پيام
karapayam.ir - تمامی حقوق سایت كارا پیام متعلق به مالک دامنه است

كارا پیام

پیام رسان